سنجاق

همیشه چیزهای خوب رو به خودت سنجاق کن ...

سنجاق

همیشه چیزهای خوب رو به خودت سنجاق کن ...

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
  • ۰
  • ۰

اگر نظر ما را بخواهید بهتر است که کار تعمیرات را در ابتدا در منزل انجام دهید و اگر نیاز به تعمیر در داخل تعمیرگاه یخچال بود برای آن اقدام کنید.

دقت کنید که بعضی از تعمیرکاران یخچال فریزر و نیم فریزر که عده کمی نیز هستند ( البته ما به هیچ وجه قصد بی احترامی به این قشر زحمتکش جامعه را نداریم ) برای اینکه بتوانند با طول دادن مدت تعمیر یخچال هزینه بیشتری از مشتری دریافت کنند, از مشتری درخواست می کنند که یخچال را به تعمیرگاه ببرند و در آنجا کار تعمیر یخچال و فریزر را انجام دهند.

مرحله اول از شناسایی مشکلات یخچال

۱- در اولین کار باید دقت کنید که دو شاخه یخچال به پریز برق وصل باشد. ممکن است که قسمتی از سیم کشی یخچال لخت شده باشد و یا بخاطر جابجایی یخچال و کشیده شدن سیم اتصالاتی در سیم کشی روی داده باشد.

هم چنین ممکن است که از یک سیم دیگری برای اتصال بین دو شاخه یخچال و پریز برق استفاده کرده باشید. بهتر است آن را جدا کنید و خود دو شاخه را به پریز وصل نمایید تا ببینید که مشکل از سیم کشی یا دو شاخه نباشد.

در اینگونه مواقع بهتر است که مواظب باشید تا بخاطر اتصالات سیم کشی دچار برق گرفتگی نشوید.

۲- اگر دیدید که با انجام کارهای بالا باز هم یخچال خاموش بود سعی کنید که دو شاخه یخچال را به پریز دیگری بزنید و همین طور دو شاخه دیگری را به پریز مربوط به یخچال وصل کنید تا ببینید که مشکل از پریز برق نباشد.

این مراحل برای مشکل خاموشی یخچال در ابتدا بود. مراحل و شماره های بعد را هم به دقت مطالعه کنید تا شاید مشکل شما در مراحل بعدی رفع شود.

۳- گاهی اوقات پیش می آید که یخچال با خاموش و روشن شدن بعد از ۱ ساعت دوباره مشکلش حل می شود و روشن می شود. پس اگر دیدید که یخچال و فریزر شما خاموش شده است به مدت یک ساعت یا کمتر برق آن را بکشید تا یخچال کمی استراحت کند.

سپس بعد از این مدت دوباره دو شاخه را به پریز وصل کنید و ببینید که آیا روشن می شود یا اینکه همچنان خاموش هست؟!

بسیار برای مشتریان ما پیش آمده که بخاطر همین موضوعات معمولی و عدم دانستن این نکات یا مجبور به صرف هزینه های زیاد شده اند و یا افراد تعمیرکار کم تجربه به جای اینکه اول این موارد را شناسایی کنند موارد دیگری مانند موتور و گاز و … را بررسی می کنند.

همین اشتباه در بررسی ها توسط این سرویس کاران باعث می شود که مشتری مجبور شود یا قطعاتی که خوب هستند را اشتباها عوض کنند و یا باعث می شوند که قطعات خوبی که هیچ مشکلی هم ندارند دچار خرابی شوند.

مرحله دوم شناسایی خرابی یخچال و فریزر توسط تعمیرکاران یخچال

اگر بعد از تست مراحل بالا متوجه شدید که یخچال مشکلی ندارد و روشن می شود باید برای بررسی مشکلات دیگر اقدامات زیر را به ترتیبی که شاره خواهیم کرد بررسی کنید تا بتوانید به مشکل موردنظر خود پی ببرید:

۱- بررسی عقربه دماسنج: ممکن است که کسی به عقربه یخچال دست زده باشد و آن را تغییر داده باشد در این صورت بهتر است که ببینید عقربه دماسنج بین ۳-۴ قرار دارد یا نه؟! اصولا دمای یخچال بین ۳-۴ و دمای فریزر باید بین ۱۵ -۱۸ درجه باشد.

نکته مهم: دقت کنید که اگر یخچال شما دارای ۲ نوع درجه باشد یک درجه برای یخچال و یک درجه برای فریزر, در این صورت باید هر ۲ درجه را کم یا زیاد کنید تا تاثیر هر کدام را در گرما و سرما بررسی کنید.

دقت کنید که آیا با کم و زیاد کردن درجه محیط یخچال گرم و یا سردتر می شود یا نه؟! اگر دیدید که کم و زیاد می شود پس مشکل از درجه نیست و یخچال شما از این لحاظ مشکلی ندارد.

۲- یکی از کارهایی که همیشه و هر چند ماه یکبار باید انجام دهید تمیز کردن قسمت پشت یخچال معروف یه کوئل یخچال هست. کار این دستگاه پخش کردن گرمای در قسمت های مختلف یخچال می باشد.

کار تمیز کردن را همیشه انجام دهید تا هیچگونه مشکلی در رابطه با کوئل کندانسور نداشته باشید.

۳- یکی از نکاتی که هنگام خرابی یخچال باید دقت کنید این هست که هر وقت به عملکرد آن شک کردید لوله تخلیه پشت آن را کنترل کنید تا مسدود نشده باشد.

مسدود بودن لوله تخلیه آب و یخ باعث می شود که اختلالاتی در یخچال شما به وجود بیاید. این اشکلات ریز می تواند براحتی به تمام قسمت های یخچال ضربه وارد کند.

۴- ممکن است یخ نبستن و سرد نشدن یخچال شما مربوط به عقربه دماسنج نباشد و مربوط به منافذی از یخچال باشد که راه فرار هوای سرد را باز کرده باشد و راه نفوذ هوای گرم را باز کرده باشد.

همچنین بیشتر منافذ مربوط به درب یخچال می باشد پس دقت کنید که پلاستیک درب شما خراب نشده باشد و یا مانعی بین درب و بخچال شما نباشد.

یکی از کارهایی که اکثر تعمیرکاران انجام می دهند بدین شکل هست که یک کاغذ خیلی نازک بین درب و یخچال قرار می دهند و با تست فواصل بین درب یخچال و خود یخچال اگر مشکلی بود آن را بررسی کنند.

مرحله سوم شناسایی خرابی یخچال

۱- در نواحی مرطوب کشور احتمال خرابی یخچال ها بیشتر هست زیرا رطوبت می تواند تاثیر بدی در یخچال بگذارد. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است دمای یخچال را کمی کاهش دهید تا بعد از یک روز یا ۲۴ ساعت بتوانید تاثیرات آن را مشاهده کنید.

۲- در قسمت قبل درباره کوئل کندانسور صحبت کردیم که می توانید با تمیز کردن آن باعث پخش گرما در بخش فریزر و عدم سرمای زیاد در آن خواهد شد.

اما برای اینکه بتوانید گرما را در قسمت یخچال کامل پخش کنید و از سرمای زیاد آن جلوگیری کنید باید کویل اواپراتور ررا بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

مرحله چهارم شناسایی خرابی یخچال و فریزر و سرویس یخچال

۱- اگر در موارد بالا دقت کرده باشید توضیح داده ایم که با رفع گرفتگی لوله تخلیه می توانید خیلی از مشکلات را حل کنید. کار دیگر این هست که مخزن تخلیه آب را هم باید بعد از پر شدن خالی کنید.

اگر مخزن تخلیه آب را خالی نکنید باید منتظر خیس شدن و نهایتا ریزش آب به سطح آشپزخانه باشید. چنانچه مشاهده کردید مخزن تخلیه پر نمی شود مطمئن باشید که لوله مسدود شده است. با فشار هوا به داخل لوله گرفتگی آن را برطرف کنید.

نکته مهم در خالی کردن مخزن تخلیه جدا کردن دو شاخه یخچال از پریز هست. حتما برق را قطع کنید.

۲- خیلی از مردم احساس می کنند که باید برای قرار دادن یخچال در آشپزخانه باید آن را کمی به سمت عقب متمایل دهند. اما این کار به هیچ وجه نباید توسط شما انجام شود.

زیرا انجام دادن اینکار بسیار اشتباه می باشد زیرا بدنه یخچال فریزر به طوری طراحی گردیده است که باید کاملا تراز و بدون کوچکترین شیب قرار گیرد.

۳- همیشه باید دقت کنید هنگامی که دستگاه شما با آب سروکار دارد و به برق متصل هست ابتدا آن را جدا کنید و سپس برای تعمیر آن اقدام کنید. مخصوصا موقعی که قرار هست فیلتر آب یخچال را تمیز کنید.

قرارگیری صحیح فیلتر آب یخچال فریزر باعث جلوگیری از نفوذ آب یخچال به بیرون می شود. سعی کنید هر چند ماه یکبار برای بررسی فیلتر آب یخچال و عدم گرفتگی آن اقدام کنید.

 

https://medad.io/@ardesheir/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%87-%DB%8C%D8%AE%DA%86%D8%A7%D9%84-%D9%88-%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%DB%8C%D8%AE%DA%86%D8%A7%D9%84/

  • ۹۸/۰۸/۲۶
  • امیر امیرزاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.