سنجاق

همیشه چیزهای خوب رو به خودت سنجاق کن ...

سنجاق

همیشه چیزهای خوب رو به خودت سنجاق کن ...

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
  • ۰
  • ۰

دستگاه های گازی نیز مانند سایر دستگاه های مشابه به هوا برای روشنایی و سوختن مناسب نیاز دارند و تنها راه برقراری ارتباط با فضای بیرونی از طریق دودکش است.

نیش زدن یکی از تصادفاتی است که معمولاً به دلیل عدم وجود دودکش مناسب برای وسایل گازسوز ، به ویژه بخاری و بخاری و عدم تهویه کافی در اتاق اتفاق می افتد.

 احتراق ناقص گازها ، ایجاد گازهای سمی یا حتی عدم وجود اکسیژن می تواند افرادی را که در چنین محیطی تنفس می کنند و ممکن است باعث مرگ آنها شود را مسموم کند. 

بنابراین برای جلوگیری از خطر سوختن ناقص وسایل گازسوز و گاز ، به این نکات توجه کنید. 

• هر دستگاه گاز باید دارای یک دودکش استاندارد جداگانه با پوشش باشد. 

• همیشه اتصال دودکش به وسایل گاز را بررسی کنید و از استحکام و استحکام آن اطمینان حاصل کنید. مسدود شدن دودکش باعث ایجاد سوخت ناقص و ایجاد گازهای خطرناک و سمی و بازگشت این گازها به فضای زندگی می شود و باعث گازها و مرگ و میر می شود. پشته های گاز نباید در تماس مستقیم با شیشه باشد زیرا از پنجره عبور می کند. زیرا در چنین حالتی ، شکستن شیشه به دلیل گرما ، شل شدن دودکش و ریزش آن امکان پذیر است. اگر دودکش به خارج از پنجره هدایت شود ، ارتفاع آن باید حداقل از یک متر عمودی از خروجی پنجره باشد. 

• هر از گاهی هود گاز دودکش را بررسی کنید و در صورت ریزش هود آن را در جای خود ایمن کنید. گفتنی است کلاهک علاوه بر جلوگیری از نفوذ باران و برف و سایر مواردی که در دودکش قرار می گیرد ، در احتراق منظم اجاق گاز نیز مؤثر است. همچنین از اعمال فشار بیش از حد بر روی درپوش خودداری کنید ، زیرا این ممکن است باعث شود که گاز خروجی دودکش ها گرفتگی و گرفتگی نداشته باشد. 

• انتهای دودکش ها در محل کار باید حداقل 1 متر از سطح سقف باشد. هر وسیله گازسوز باید دارای دودکش مناسب و بدون دردسر برای تخلیه گازهای احتراق در خارج از کشور باشد و هرگونه نقص یا عدم رعایت استانداردها در این حالت منجر به بروز حادثه خواهد شد. هنگام خرید و اجاره خانه ، به دودکش گاز توجه زیادی داشته باشید و از خرید و اجاره خانه هایی که فاقد دودکش مناسب در داخل دیوار هستند ، خودداری کنید. تمام دودکش های گازسوز باید مجهز به یک بخش عمودی متناسب و یک کلاه H باشد. 

• از قرار دادن خروجی دودکش به صورت افقی با یا بدون هود در زیر سقف و بالکن خودداری کنید. 

• دودکش باید داخل و خارج از دیوار و محل تحویل توسط اجاق گاز بنزین کاملاً بسته باشد. یک گله کوچک می تواند باعث فرار از گازهای احتراق شود. تا حد ممکن از نصب آرنج های اضافی در مسیر دودکش خودداری کنید. زیرا زانو باعث کاهش کارایی دودکش می شود. 

• دودکش وسایل تهویه و گاز (فن) از یک لوله یا مجرای مشترک عبور نمی کند. از لوله های پلاستیکی غیر مقاوم در برابر حرارت در داخل و خارج از دیوار استفاده نکنید. دودکش باید از ورق استیل ضد زنگ ساخته شود. گالوانیزه) باید نسبتاً ضخیم انتخاب شود. آبگرمکن ها و بخاری ها باید دارای دودکش باشند و از نصب این وسایل بدون دودکش در محیط های بسته خودداری کنید. دودکش های آکاردئونی آلومینیومی در ابتدا و انتها به دلیل عدم امکان آب بندی در ابتدا و انتها خطرناک هستند. 

• از ساختن طول قسمت افقی دودکش در قسمتهای بالای ساختمان برای ساخت اتاق و انبارداری در پشت بام خودداری کنید. مصالح ساختمانی کاملاً ایمن ، ضایعات و گرفتگی داخلی را حفظ کنید. 

• هنگامی که دودکش از کنار آن عبور کرده و از دیوار عبور می کند ، قطر لوله فلزی باید دقیقاً یکسان باشد. در هنگام خارج شدن از ساختمان (دیوار یا سقف) مجاز نیست قطر لوله را کاهش داد. باید در فضای بیرون باشد و هرگز نباید کانال را مسدود کند. 

• دودکش ها را مرتباً بررسی کنید و مطمئن شوید که گذر دودکش آزاد است. از ورود به ساختمان یا موتورخانه خودداری کنید 

• مراقب باشید که در ساخت و سازها در ساخت و سازها دودکش ها ریخته نشود یا ورودی دودکش را مسدود نکنید. هر سال قبل از روشن کردن اجاق گازها در پرنده مراقب باشید این نباید لانه یا مانع شود

 بخش عمودی (خروجی) دودکش باید حداقل 3 برابر بخش افقی باشد و حداقل ارتفاع بخش عمودی نباید از یک متر کمتر باشد. 

• قطر درگاه دودکش را تغییر ندهید و اندازه آن را کاهش دهید. برای جلوگیری از پدیده خطرناک "مکش معکوس" در ساختمانها ، لازم است از دریچه مناسب یا آیفون 50 20 20 سانتی متر از تهویه در قسمت درب ورودی هر آپارتمان استفاده شود. همچنین ، زیر درهای اتاق خواب ها باید حدود 3 تا 5 سانتی متر باز شود. 

• انتهای تمام دودکش ها باید حداقل یک متر از سطح سقف و حداقل یک متر از دیوارهای جانبی باشد و در صورت امکان از کلاه H استفاده کنید.

 

منبع

 

  • ۹۹/۰۵/۰۲
  • امیر امیرزاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.