سنجاق

همیشه چیزهای خوب رو به خودت سنجاق کن ...

سنجاق

همیشه چیزهای خوب رو به خودت سنجاق کن ...

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
  • ۰
  • ۰

اطلاعات باید به بیشترین تعداد افراد برسد. هرچه اطلاعات مردم از منابع معتبر بیشتر شود ، جامعه ما قوی تر می شود.

این چیزی است که هر روزنامه نگار یا پرتال خبری می خواهد - و این یکی از اهداف اصلی SEO برای روزنامه نگاران است.

به ویژه در عصر اخبار جعلی ، گسترش دسترسی به اطلاعات با کیفیت بسیار مهم است.

بنابراین ، اگر یکی از بزرگترین منابع اطلاعاتی در حال حاضر گوگل است ، روزنامه نگاران و خودروهای مورد اعتماد باید خود را وقف مشاهده بیشتر موتورهای جستجوی جهان کنند.

به همین دلیل سئو دیگر تنها به بازاریابی دیجیتال محدود نمی شود ، بلکه به اتاق های خبر نیز حمله می کند.

روزنامه نگاران باید به دنبال حقیقت یابی و نوشتن اخبار باشند ، اما اکنون باید بدانند سئو چیست ، چگونه از کلمات کلیدی استفاده کنید و چگونه بک لینک دریافت کنید.

سئو چیست و سئو برای روزنامه نگاران به چه معناست؟

SEO مجموعه ای از استراتژی های بهینه سازی برای وب سایت ها است ، با هدف بهبود موقعیت آنها در بین نتایج ارگانیک یک موتور جستجو.

معمولاً تمرکز بر گوگل است که سهم بازار موتورهای جستجو در سراسر جهان را در اختیار دارد.

امروزه از گوگل برای یافتن پاسخ هر سوالی که می توانیم استفاده کنیم استفاده می شود و اینترنت اطلاعات زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

آنها می توانند روزها را به خواندن تمام صفحاتی که در نتایج نشان داده می شود اختصاص دهند. اما البته این چیزی نیست که اتفاق می افتد: آنها در صفحه اول می مانند ، به ویژه در چند موقعیت اول. اینها پربیننده ترین و کلیک شده ترین موقعیت هایی هستند که استراتژی های SEO برای دستیابی به آنها هدف دارند.

بنابراین ، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) برای روزنامه نگاران قصد دارد این صفات مورد نظر را برای صفحات متخصصان روزنامه نگاری اشغال کند.

هدف این است که در میان اولین نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط با موضوعاتی که در مقالات خبری ، مقالات ، مصاحبه ها و ستون های شما پوشش داده شده است ، ظاهر شود.

همانطور که قبلاً گفتیم ، مردم همه چیز را در Google جستجو می کنند - از جمله اخبار مربوط به رویدادهای جاری ، داده هایی که سال ها قبل جمع آوری کرده اید و افرادی که با آنها ملاقات کرده اید ، و سایر موضوعاتی که ممکن است در وب سایت خود گزارش کرده باشید.

بنابراین ، SEO برای روزنامه نگاران باعث می شود صفحات آنها در اولین نتایج اولیه در پاسخ به این جستجوها ظاهر شود.

سئو برای روزنامه نگاران چه مزایایی دارد؟

SEO برای روزنامه نگاران یکی از راه حل هایی است که می تواند صنعت اطلاعات را با تغییرات ناشی از عصر دیجیتال تطبیق دهد.

اگر مطبوعات فضای رسانه دیجیتال را از دست می دهند ، باید در اینترنت به دنبال خوانندگان و مشترکین باشید.

بسیاری از وسایل نقلیه به وب مهاجرت کردند ، پورتال ها و سایت های خبری راه اندازی کردند. با این حال ، تغییر در اینجا متوقف نمی شود: این ترکیبات همچنین باید استراتژی هایی را برای برتری در این محیط درک کنند. این نشان می دهد که به علاوه سئوی سایتهای فروشگاهی که بسیار سخت هست، سئوی سایتهای خبری هم بسیار به پیچیدگی خاصی نیاز دارد.

بهینه سازی موتورهای جستجو یکی از این ویژگی ها است که منجر به مزایای متعددی برای بقا و رقابت رسانه ها می شود.

چشم انداز

موقعیت های برتر در Google دید بیشتری را به ارمغان می آورد. تخمین زده می شود که تنها 0.78٪ از کاربران روی پیوندهای صفحه دوم نتایج Google کلیک می کنند.

بنابراین ، SEO به روزنامه نگاران کمک می کند تا وب سایت شما در صفحه اول ظاهر شود تا مردم بتوانند به راحتی آن را پیدا کنند.

ترافیک ارگانیک

سایتهای برتر در گوگل نه تنها پربیننده ترین پیوندها هستند ، بلکه بیشترین پیوندها نیز هستند.

وقتی کاربران روی پیوند شما کلیک می کنند ، به آمار ترافیک ارگانیک شما ملحق می شوند. این بدان معناست که شما مجبور نیستید برای تبلیغات دیجیتال یا رسانه هایی که این خوانندگان بالقوه را به وب سایت شما رسانده اند ، هزینه ای بپردازید.

بیشتر بخوانید: Ticwatch E3 تمرکز زیادی بر روی استرس و سلامتی دارد

کسب درآمد

هنگام انتقال به محیط دیجیتالی ، بخش مطبوعات روشهای مختلفی برای کسب درآمد از تجارت خود مانند تبلیغات صفحات وب و دیوار پرداخت را در پیش گرفته است.

بنابراین ، با افزایش تعداد خوانندگانی که با SEO به وب سایت خود جذب می کنید ، می توانید تعداد کاربرانی را که روی تبلیغات وب سایت شما کلیک می کنند یا مشترک روزنامه دیجیتال شما می شوند ، افزایش دهید.

قدرت

پیوندهایی که در اولین نتایج گوگل ظاهر می شوند در بازار اعتبار پیدا می کنند.

گویی آنها مهر اعتماد خود را از موتور جستجو گرفته اند ، که این سایت ها را از نظر داشتن بالاترین کیفیت محتوا ، ارائه بهترین پاسخ ها و ارائه بهترین تجربه کاربر در صدر قرار داده است.

سئو ضروری برای روزنامه نگاران: مفاهیم کلیدی که باید بدانید

حال بیایید به سراغ مفاهیم اولیه درباره SEO برویم که برای کاربرد آنها در روزنامه نگاری باید بدانید.

اول از همه ، باید درک کنید که وظیفه گوگل این است که تمام اطلاعات را در اینترنت سازماندهی کند تا کاربران بتوانند بهترین پاسخ را برای آنچه که بدنبال آن هستند ارائه دهند.

برای انجام این کار ، گوگل از ربات ها و الگوریتم هایی استفاده می کند که محتوای وب را خزیده ، فهرست بندی و رتبه بندی می کنند.

برای اینکه ربات ها صفحات شما را خزیده و فهرست بندی کنند ، باید بتوانند حرف های شما را بیابند و درک کنند. این اولین قدم برای سئو است.

اما بلیط طلایی مرتب است. از زمان ایجاد گوگل در سال 1998 ، موتور جستجو دائماً در حال توسعه الگوریتم جستجوی قدرتمند خود است که رتبه وب سایت ها را در صفحه نتایج جستجو (به نام SERP) تعیین می کند.

در ابتدا ، موتور جستجو چیزی جز ارزیابی اینکه آیا کلمه کلیدی مورد جستجو با محتوای وب سایت مطابقت دارد یا خیر انجام نداد. سپس ، پیوندهای سایر وب سایت ها را به عنوان نشانه ای از اقتدار برای یک صفحه وب خاص در نظر گرفتم.

امروزه الگوریتم بسیار هوشمند است و دارای معیارهای رتبه بندی بسیار زیادی است ، به طوری که می فهمد کدام صفحات بهترین تجربه کاربر را ارائه می دهند.

بنابراین ، این تمرکز استراتژی SEO شما است: ارائه بهترین تجربه کاربر.

در مورد SEO برای روزنامه نگاران ، این به معنی ارائه اطلاعات کامل ، انتشار محتوای اصلی ، مشورت با منابع معتبر ، توسعه صفحاتی است که به سرعت بارگذاری می شوند و روی هر دستگاهی به خوبی کار می کنند ، و بسیاری از عوامل دیگر.

پس روشن است که سئو فقط برنامه نویسی و برنامه نویسی نیست. اگرچه پیشرفت های فنی ضروری است ، محتوا محرک اصلی استراتژی های SEO است.

در وب سایت ها و پورتال های خبری ، کیفیت محتوا از اهمیت بیشتری برخوردار است.

گوگل از اعتبار محتوای ارائه شده توسط سایت های خبری با هدف محافظت از کاربران و مبارزه با انتشار اخبار جعلی بسیار مراقبت می کند.

علاوه بر این ، گوگل می داند که بسیاری از کاربران آخرین اخبار را در اینترنت جستجو می کنند و در این جستجوها نتایج وب سایت ها و پورتال های خبری را در اولویت قرار می دهند.

تصادفی نیست که گوگل اخبار Google (که در عکس زیر نشان داده شده است) و بخش اصلی اخبار را ایجاد کرد و پوشش مطبوعاتی بسیاری از رسانه ها را برجسته کرد.

سئو داخلی و سئوی خارج از صفحه

معیارهایی که گوگل برای رتبه بندی صفحات به ترتیب استفاده می کند عوامل رتبه بندی نامیده می شود. این را می توان به عوامل درون صفحه و خارج از صفحه تقسیم کرد.

سئوی داخلی عناصر مربوط به صفحات خود وب سایت را بهبود می بخشد. این شامل عنوان صفحه ، آدرس اینترنتی ، تصاویر ، سرعت صفحه و خود محتوا است.

گوگل از این عوامل برای درک بهتر محتوای صفحه و تجربه ای که در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد ، استفاده می کند.

از سوی دیگر ، SEO از صفحه خارج از صفحه - یعنی پیوندهایی که از سایت های دیگر دریافت می کند - که به آنها بک لینک گفته می شود ، خارج می شود. موتور جستجو می فهمد که این امر سطح اعتبار و قابلیت اطمینان صفحه را نشان می دهد.

بنابراین ، بهینه سازی SEO خارج از صفحه بر دریافت پیوندهای بیشتر از سایت های مرتبط در وب که Google به آنها اعتماد دارد متمرکز است.
نکات مهم SEO برای وب سایت ها و پورتال های خبری

اکنون اجازه دهید نکات و عناصر اساسی SEO را ببینیم که اگر می خواهید در گوگل به رتبه اول برسید ، همیشه باید آنها را بهبود بخشید.

تضمین کیفیت فناوری بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

SEO تکنیکی اساس بهینه سازی است. اگر وب سایتی ندارید که بتواند توسط ربات های Google قابل جستجو ، درک و نمایه سازی شود ، هرگز در SERP نشان داده نمی شود ، حتی اگر در بهینه سازی های دیگر کار بزرگی انجام دهید.

کنسول جستجوی Google بهترین دوست فنی شما برای SEO است. این ابزار به شناسایی مسائل خزیدن ، نشانی وب مسدود شده ، خطاهای سرور ، خطاهای تغییر مسیر و صفحات با خطای 404 کمک می کند.

ساختار URL یکی دیگر از عوامل مهم است. باید توصیفی باشد ، نه اینکه شامل نمادها و اعدادی باشد که هیچ چیزی نمی گویند. بنابراین ، کاربر و ربات می توانند موضوع صفحه اصلی را تنها از طریق آدرس اینترنتی درک کنند.

SEO فنی همچنین مسئول بهبود سرعت صفحه و بهینه سازی سایت برای دستگاه های تلفن همراه ، از طریق طراحی وب سایت واکنش گرا یا AMP (صفحات موبایل شتابدهنده) است. این نکات برای تجربه و رتبه بندی کاربران بسیار مهم است.

SEO تکنیکی معمولاً بیشتر از روزنامه نگاران به توسعه دهندگان واگذار می شود زیرا با کد نویسی و مهندسی وب سایت ها سروکار دارد.

با این حال ، مهم است که نقاط اصلی بهبود فنی را برای حل مشکلاتی که ممکن است صفحات را تحت تأثیر قرار دهند ، بدانید.
روی محتوا تمرکز کنید

در حالی که پیشرفت های فنی و تجربه مرور مهم هستند ، محتوا بازدیدکنندگان را جذب و حفظ می کند و آنها را به فرصت های تجاری تبدیل می کند.

آنها فقط در صورتی خواننده و مشترک می شوند که روزنامه نگاری را دوست داشته باشند.

گوگل هم این را می فهمد. این امر از دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل مشهود است.

در این سند ، موتور جستجو می گوید که یک صفحه تنها در صورتی می تواند با کیفیت بالا در نظر گرفته شود که میزان مصرف غذا در آن بالا باشد:

تجربه (آنچه نویسنده محتوا در آن تخصص دارد) ؛
اعتبار (اعتبار نویسنده محتوا ، خود محتوا و وب سایت) ؛
قابلیت اعتماد (دوباره ، به نویسنده محتوا ، خود محتوا و وب سایت).

بنابراین ، این کلمات جادویی باید وب سایت شما را راهنمایی کنند. طبق دستورالعمل ها ، مقالات روزنامه ها با میزان بالای مصرف غذا با دقت روزنامه نگاری و محتوای دقیق و واقعی برای کمک به درک رویدادها (به جای سردرگم یا گمراه کردن خواننده) نوشته می شوند.

کیفیت محتویات وب سایت روزنامه نگاری را نیز می توان با در نظر گرفتن سیاست های ویرایشی بررسی کرد.

نکته مهم دیگر پیروی از خط مشی های محتوای Google News است که مطابق با دستورالعمل ها است. آنها اهمیت داشتن داده های شفاف در مورد زمان انتشار و توسط چه کسی ، عدم نیاز به کتمان یا پنهان کردن محتوای حمایت شده و انتشار مطالب اصلی را تقویت می کنند.

ممکن است گوگل رتبه صفحاتی را که حاوی محتوای تکراری یا سرقت ادبی هستند کاهش دهد.

حتی اگر این سرقت ادبی نباشد ، کپی کلمه به کلمه متن و تصاویر از اطلاعیه های مطبوعاتی و خبرگزاری ها می تواند محتواهای تکراری توسط Google تلقی شود و در نتیجه به استراتژی های SEO شما آسیب برساند.


کلمات را جستجو کنید

کلمات کلیدی ستون محتوا و استراتژی های SEO هستند. Google کلمات کلیدی موجود در محتوای شما را بررسی می کند تا بفهمد آیا آنها با اصطلاحاتی که کاربر جستجو کرده مطابقت دارد یا خیر. اگر این اتفاق بیفتد ، صفحه شما می تواند در نتایج جستجو فعال شود.

بنابراین ، مهم است که بدانید از کدام کلمات استفاده کنید تا شانس نمایش محتوای شما در SERP افزایش یابد.

برای انجام این کار ، سعی کنید بفهمید که کاربران چگونه موضوعات موردنظر شما را جستجو می کنند و هدف آنها از طریق آن جستجوها چیست. تحقیقات کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا این اصطلاحات را شناسایی کنید.

این تحقیق همچنین به شما کمک می کند تا روندهای تحقیق را متوجه شوید. به عنوان مثال ، اگر عبارتهای مربوط به "انتخابات شهرداری" را جستجو کنید ، ممکن است متوجه شوید که بسیاری از افراد عبارت "تاریخ انتخابات شهرداری" یا "انتخابات شهرداری به تعویق افتاده" را جستجو می کنند.

بنابراین ، نوشتن درباره این موضوعات برای ظاهر شدن در این جستجوها مفید خواهد بود.

 

  • ۰۰/۰۷/۰۳
  • امیر امیرزاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.