سنجاق

همیشه چیزهای خوب رو به خودت سنجاق کن ...

سنجاق

همیشه چیزهای خوب رو به خودت سنجاق کن ...

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
  • ۰
  • ۰

علاوه بر این ، آنها پایه و اساس برنامه ای هستند که برای کمک به رسیدن به آنجا ایجاد می کنید. متأسفانه ، اکثر مردم استراتژی بازاریابی خود را با این قطعه مهم پازل آغاز نمی کنند. آنها فقط غواصی می کنند ، نه آمادگی واقعی و نه در نظر داشتن یک بازی نهایی.


هدف از بازاریابی این است که به مخاطبان مورد نظر خود برسید و مزایای محصول یا خدمات خود را به اشتراک بگذارید ، همه اینها در تلاش برای به دست آوردن ، حفظ و توسعه پایگاه مشتری شما است. بنابراین ، اهداف بازاریابی شما باید این را منعکس کند و مربوط به اهداف تجاری خاصی باشد که شرکت شما می خواهد به آنها برسد. سلسله مراتب اهداف از بالا به پایین ، برنامه بازاریابی شما را با استراتژی کسب و کار هماهنگ می کند و تأثیر کمپین بازاریابی شما را نشان می دهد.
 

تعیین اهداف متمرکز ، واقع بینانه و قابل اندازه گیری در ابتدا زمینه ای محکم برای تلاش های بازاریابی شما ایجاد می کند. این اهمیت کار تیم را نشان می دهد و به شما این قدرت را می دهد تا رهبری خود را نشان دهید که چرا برنامه بازاریابی شما بهترین رویکرد است. به خواندن ادامه دهید تا دریابید که تعیین اهداف چگونه کلید موفقیت در بازاریابی است.

    استراتژی چیست؟
    طرحی که بتوان از طریق آن به هدف اصلی کسب‌وکار دست‌یافت. استراتژی به 3 بخش بالا تقسیم می‌شود.تفاوت استراتژی و برنامه ریزی :
    استراتژی سیاست‌های سازمان را دربرمی‌گیرد، برنامه ریزی برای دستیابی به سیاست‌ها بکار میرود. یا به عبارتی برنامه ریزی برای رسیدن به هدف نهایی ترسیم می‌شود.
    استراتژی و برنامه ریزی دو خط موازی کنار هم هستند که نبود یکی باعث نقص در دیگری می‌شود.
    پیشنهاد من: حتما مطلب استراتژی بازاریابی کسب و کار اینترنتی را بخوانید.نکاتی درباره استراتژی
    باید قبل از استراتژی بدانید که آیا می‌ توانید با امکاناتی که در دست دارید نیاز مشتری را برآورده کنید؟ زیرا باید بر اساس داشته‌های خود اقدام به هدف‌گذاری کنید.
    آیا استراتژی شما قابلیت تغییر در طول مدت برنامه ریزی را دارد؟ مطمئناً درمسیرکار اتفاقاتی پیش می ‌آید که شما باید برای آن‌ یک فرآیند برنامه ‌ریزی جدا تقسیم کنید تا از برنامه و هدف خود دور نشوید.
    شما قصد دارید به درآمد سالی 100.000.000 میلیون برسید . در ماه پنجم یک اتفاق به سود کسب ‌و کار شما رخ می ‌دهد که باعث تقاضای بیشتر مشتری می‌شود.
    درحالی‌ که قرار بود شما به درآمد ماهی 10.000.000 میلیون برسید ، درآمد شما در این ماه می ‌تواند به 3 برابر افزایش یابد.
    این فرصت فقط در این ماه اتفاق می‌افتد و از ماه ششم به حالت قبلی برمی‌گردد. در این حالت شما علاوه بر اینکه باید برنامه ریزی خود را در ماه پنجم تغییر دهید تا به درآمد 3 برابر برسید.
    باید بر اساس این تغییرجزئی تغییرات وسیع‌تری را دراستراتژی و برنامه ریزی خود ایجاد کنید تا به درآمد بالای 100.000.000 میلیون برسید.
    انعطاف‌پذیربودن استراتژی و برنامه ریزی یکی از نقاط قوت در ترسیم هدف هست. درتمام کسب ‌و کارها این اتفاق می‌افتد وشاهد هستیم کسانی که سود خوبی نصیبشان می‌شود. کشانی که به‌راحتی از آن عبور می‌کنند.
    استراتژی بیان یک هدف در طول مدت برآورده شدن آن است و برنامه ریزی انجام اقداماتی بر پایه منطق و راه‌حل‌های کاربردی برای رسیدن به هدف است.
    در مثالی که نشان داده‌شده شاید فکرکنید که استراتژی و برنامه ریزی باهم فرقی ندارند، اگردر مثال ارائه ‌شده استراتژی را در بخش جزء و کوچک‌تری در نظر بگیریم، شما باید به درآمد 2.500.000 در ماه برسید.

    ولی در برنامه‌ ریزی بازاریابی اینترنتی شما باید مراحل و راه‌های رسیدن به درآمد را به ‌صورت کامل طراحی کنید. با استفاده از بازاریابی‌های مخصوص فروش، باید به آن برسید. 


    آخرش را در نظر گرفتن.


    وقتی بدانید که می خواهید به کجا برسید ، نقاط بین آنها در یک خط قرار می گیرند. بسیاری از سازمانها از چارچوب مدیریت هدف برای تعیین اهداف بازاریابی استفاده می کنند. چارچوب ها یک رویکرد ساختارمند برای ایجاد اهداف قابل اجرا ارائه می دهند. برخی از محبوب ترین و موثرترین چارچوب ها عبارتند از:


    CLEAR - مخفف عبارت مشترک ، محدود ، احساسی ، قابل درک ، قابل اصلاح.

    OKR’s - اهداف و چارچوب نتایج روشن.

    SMART - به معنای خاص ، قابل اندازه گیری ، دست یافتنی ، مرتبط و زمان محدود است.


صرف نظر از چارچوبی که سازمان شما برای استفاده انتخاب می کند ، مهم تعیین اهدافی است که آنچه را که می خواهید انجام دهید و معیارهای موفقیت را مشخص می کند ، تعیین می کند.

هنگامی که ما یک استراتژی بازاریابی برای نام تجاری شما ارائه می دهیم ، ما همیشه می خواهیم با مفاهیم کلی و اصلی در خط مقدم شروع کنیم و سپس تصمیم بگیریم که چه چارچوبی برای کسب و کار شما بهتر عمل می کند. به این ترتیب ، مهم نیست که چگونه برای رسیدن به آنجا تصمیم می گیریم ، ما دقیقاً می دانیم که وقتی همه چیز گفته و انجام می شود ، باید چه کارهایی را انجام دهیم.
بهترین فروشگاه آنلاین خرید ساعت

مسیر خود را برنامه ریزی کنید.


پس از اینکه می دانید کجا بروید و نقطه شروع شما کجاست ، می توانید به جزئیات دقیق تر بپردازید. در بازاریابی ، اینها شامل اهداف اساسی تری است که می توانید در طول مسیر به آنها برسید و دقیقاً به چه معنا برای شما و نام تجاری شما معنی خواهد داد. همه چیز خوب است که بگویید دوست دارید 1000 صفحه دیگر در فیس بوک لایک کنید ، اما این از نظر ارزش قابل اندازه گیری و بازگشت سرمایه شما چیست؟


بسیاری از ابزارهای عالی وجود دارد که می تواند به شما در شروع این بخش از فرآیند برنامه ریزی کمک کند. با این وجود ، ما به طور کلی توصیه می کنیم این اهداف را با یک تیم بازاریابی مجرب در میان بگذارید تا ایده بهتری از آنچه در یک بازه زمانی مشخص قابل دستیابی است و همچنین آنچه برای رسیدن به آنها باید انجام دهید ، بدست آورید.


اطمینان حاصل کنید که اهداف بازاریابی شما واقعی هستند.


بنابراین ، چه چیزی باعث می شود که هدف واقع بینانه و غیر واقعی باشد؟ پاسخ بستگی به نیازهای تجاری منحصر به فرد شما و صنعت خاص شما دارد. شرکت های مختلف موفقیت را به روش های مختلف اندازه گیری می کنند.


مهمترین نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که آیا قابل اندازه گیری است تا بتوانید نتایج خود را کمی کنید. سپس ، از ابتدا تا انتها به هدف خود فکر کنید و واقعاً در مورد دستیابی به آن سوال کنید. سپس مطمئن شوید که گزارش ها را اجرا کرده و دسترسی آسان به داده ها دارید تا مطمئن شوید که استراتژی های شما به شما در رسیدن به اهداف کمک می کند.


برای اجتناب یا پذیرش سفرهای فرعی.


همه ما در اتومبیل بوده ایم ، در راه رسیدن به یک نقطه تعطیلات جدید ، هنگامی که یک تبلیغات چشمگیر توجه ما را به خود جلب می کند ، و ما فقط باید آن را کنار گذاشته و آن را بررسی کنیم. واگرایی سریع از مسیر هیچ اشکالی ندارد - در واقع ، گاهی اوقات ما آن را توصیه می کنیم! اما به ویژه در راه اندازی اولیه یک کمپین یا استراتژی بازاریابی ، معمولاً بهتر است به برنامه پایبند باشید ، ببینید چقدر شما را در مسیر درست راهنمایی می کند و بعد از اینکه وقت خود را برای نشان دادن علائم قطعی موفقیت یا شکست نشان داد ، دوباره ارزیابی کنید.


این یک فرایند مستمر است و در حالی که تلاش برای چیزهای جدید می تواند نتایج شما را افزایش دهد ، می تواند تلاش های بازاریابی مارک شما را باریک کند ، درک شما از ارزش اهداف شما را دچار مشکل کند و دسترسی به مقصد را دشوارتر کند.


این درست است که آنها می گویند ، این در مورد سفر است ، به همان اندازه که در مورد مقصد است. بنابراین ، چه نقشه شما دارای ده ها گودال کوچک باشد یا تعداد انگشت شماری ، خوب است بدانید که هر یک چقدر برای سفر به طور کلی اهمیت دارد.

  • ۰۰/۰۷/۰۱
  • امیر امیرزاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.