سنجاق

همیشه چیزهای خوب رو به خودت سنجاق کن ...

سنجاق

همیشه چیزهای خوب رو به خودت سنجاق کن ...

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
  • ۰
  • ۰

هنگامی که به خوبی اجرا شود ، استراتژی محتوا یکی از مهمترین مولفه های استراتژی بازاریابی شما است.

اما ، ایجاد محتوای عالی به زمان و هزینه نیاز دارد. بنابراین خواه پست های وبلاگ خود را از خارج از کشور تأمین کنید یا فیلم های داخلی را تهیه کنید ، داشتن یک برنامه منظم برای به دست آوردن نتایج مورد نظر بسیار مهم است.

 

استراتژی شما یک کتاب بازی است که عمل و بینش را پیش می برد. و مانند یک کتاب بازی ، موارد زیادی را پوشش می دهد.
استراتژی محتوا در مقابل بازاریابی محتوا
تفاوت استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا چیست؟

استراتژی محتوا یک فعالیت تجاری سطح بالاتری نسبت به بازاریابی محتوا است. استراتژی محتوا نقشه راهی است که بازاریابی محتوای شما را راهنمایی می کند. این تصمیم گیری است که اساس محتوای شما را تحت تأثیر قرار می دهد ، اینکه چگونه محتوای شما تمام نویزها را کاهش می دهد و نتایج دلخواه را تشکیل می دهد. علاوه بر این ، شامل تعریف موفقیت در محتوا است.

از طرف دیگر ، بازاریابی محتوا فرآیند سازماندهی ، برنامه ریزی ، ایجاد ، انتشار ، توزیع و تبلیغ قطعات محتوا است. بازاریابی محتوا ، تاکتیکهایی است که از استراتژی محتوا ناشی می شود.

استراتژی محتوای شما تعریف می کند:

        آنچه شما در تلاش برای رسیدن به آن هستید
        به کسی که سعی می کنید به او برسید
        چه نوع محتوایی را منتشر خواهید کرد
        محتوای شما چگونه از برند پشتیبانی می کند
        روش هایی که محتوای شما از آن تمایز می یابد
        چگونه محتوای خود را تبلیغ و تقویت می کنید
        معیارهایی که موفقیت را تعریف می کنند

شما بدون دانستن مقصد خود قصد سفر ندارید. استراتژی محتوا تضمین می کند که تلاش های بازاریابی محتوای شما را به مسیر درست هدایت می کند. بدون داشتن یک استراتژی کاملاً مشخص ، ممکن است وقت زیادی را برای نوشتن مطالبی تلف کنید که نه تأثیر مخاطب و نه نتایج تجاری مورد نظر شما را بخورد.
نکات استراتژی محتوای SEO

استراتژی محتوا و استراتژی سئو در کنار هم هستند بخش اصلی یک استراتژی موثر شناسایی سوال ، خواسته ها ، نقاط درد و چالش هایی است که مخاطب شما را به سمت عمل سوق می دهد. سپس ، شما برای تعیین چگونگی جستجوی مخاطب برای یافتن راه حل برای نیازهای خود ، تحقیقات کلیدی را انجام دهید. سرانجام ، شما محتوایی پیرامون این عناوین ایجاد می کنید که هدف جستجوی آنها را برآورده می کند.

این باعث می شود نام تجاری شما دقیقاً در زمانی که مخاطبان شما بیشترین استقبال را از محتوای شما دارند با آنها ارتباط برقرار کند.

و مزایای SEO استراتژی محتوا را دست کم نگیرید. مارک هایی که سرمایه گذاری زیادی در جستجوی ارگانیک دارند بیشترین سهم بازار آنلاین را دارند.

Terakeet اخیراً دو گزارش سهم بازار جستجوی ارگانیک برای صنعت زیبایی و صنعت خدمات مالی منتشر کرده است که ارزش بازاریابی محتوای کامل قیف را به نمایش می گذارد. در کمال تعجب ، بزرگترین مارک های با ارزش میلیاردها دلار سهم قابل توجهی از بازار را به ناشران آنلاین با استراتژی های محکم تر و متمرکز بر جستجو ، از دست می دهند.

 

    بهینه‌سازی موتور جستجو برای سایت‌های فروشگاه اینترنتی

    1. کلمات کلیدی
    2. مطالعه رقبا
    3. سئو صفحه اصلی
    4. مهندسی سایت
    5. صفحات محصول
    6. طراحی تجربه کاربری
    7. بهبود عملکرد وب‌سایت
    8. ایجاد بک لینک

    در این قسمت ما به شما به‌صورت کامل توضیح خواهیم داد که چگونه بتوانید یک فروشگاه آنلاین را در مدت‌زمان کوتاهی به یک سایت قدرتمند در میان رقبای خود تبدیل کنید.

    در حالی که بعد از آن شما بتوانید فروش خود را به‌شدت افزایش دهید.

    منبع: سایت سئو شتاب

 

محتوای نقشه را برای سفر مشتری تعیین کنید

ما به عنوان بازاریاب ، باید یک استراتژی محتوایی تدوین کنیم که مخاطبان هدف ما را در مرکز مارک تجاری خود قرار دهد ، نه برعکس.

ترسیم سفر مشتری به شما کمک می کند تا لحظات اصلی را که بر تصمیم خریدار تأثیر می گذارد ، شناسایی کنید ، مانند زمانی که آنها متوجه می شوند که به یک نیاز احتیاج دارند ، هنگامی که راه حلی را کشف می کنند و وقتی تصمیم می گیرند.

سپس ، محتوایی را توسعه دهید که آگاهی از برند را تقویت می کند ، مشکلات را حل می کند و تصمیمات را تحت تأثیر قرار می دهد. این ممکن است شامل پست های وبلاگ ، مقالات و فیلم هایی باشد که به سوالات مشتری شما پاسخ می دهند. همچنین می تواند شامل محتوای MOFU باشد تا به آنها کمک کند تا گام بعدی در سفر خود را مانند وبینارها و مطالعات موردی بردارند. و سرانجام ، شما ممکن است محتوایی مانند ابزارهای تعاملی و ماشین حساب ها ، نمودارهای مقایسه محصول و غیره ایجاد کنید تا آنها را از خط پایان پایین قیف عبور دهید.

تراز کردن با هدف جستجو

صرف نظر از محتوایی که تولید می کنید ، مطمئن شوید که با هدف جستجو هم راستا هستید. به عبارت دیگر ، اطمینان حاصل کنید که نوع محتوا ، اطلاعات و پاسخ هایی را که فردی در جستجوی یک کلمه کلیدی مشخص است ، ارائه می دهید.

قصد واقعاً مهم است. اگر کسی در جستجوی اطلاعات آموزشی است و همه آنچه شما ارائه می دهید یک محصول است ، Google به احتمال زیاد قطع اتصال را شناسایی کرده و به جای محتوای شما ، محتوای دیگر را در بالای SERP نمایش می دهد. به همین ترتیب ، اگر آنها به دنبال چک لیست هستند و شما آن را در محتوای خود ارائه نمی دهید ، احتمالاً دوباره علامت را از دست خواهید داد.

همسو شدن با هدف جستجو ، سنگ بنای الگوریتم Google است. این امر در دستورالعمل های کیفیت Google Rater نشان داده شده است. بخش 12.7 از دستورالعمل ها با پنج بخش زیر عنوان "درک قصد کاربر" است.
خوشه های موضوع SEO را راه اندازی کنید

همراه با محتوای کامل قیف و همسویی با هدف ، اکوسیستم محتوای شما باید از نظر ذهنی ساختار داشته باشد. برای این منظور ، خوشه های موضوع SEO یک روش ویژه موثر برای افزایش ترافیک ارگانیک برای کلمات کلیدی مرتبط هستند.

خوشه موضوعی یک مدل توپی و گفتاری برای تولید محتوا است. این شامل یک صفحه ستون مرکزی (مرکز) است که به طور کامل یک موضوع گسترده را در سطح بالا نشان می دهد. صفحه ستون توسط تعدادی از صفحات خوشه ای با دم طولانی تر (بلندگوها) پشتیبانی می شود که به عناوین فرعی موضوعات خاص می پردازند ، بسیار عمیق تر از صفحات ستون. صفحه ستون از طریق پیوندهای داخلی به تمام صفحات خوشه و بالعکس متصل می شود.

بنابراین ، خوشه های موضوع مانند سطل های متمرکز با اهمیت هستند. آنها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا زمینه ، روابط و سلسله مراتب هر صفحه را در یک خانواده از مطالب درک کنند. در عین حال ، آنها به مخاطبان شما کمک می کنند تا پاسخ ها و اطلاعات مرتبط را به راحتی پیدا کنند.

محتوای خود را اتمی کنید

استراتژی محتوایی دیگر که می تواند عملکرد جستجوی ارگانیک را بهبود بخشد ، اتمیزه کردن محتوا است ، جایی که شما چندین محتوا را از یک منبع محتوای واحد تولید می کنید. به عنوان مثال ، شما ممکن است یک گزارش تحقیق به عنوان محتوای اصلی خود ایجاد کنید. با استفاده از اتمیزه ، می توانید گزارش را به اجزای کوچک و قابل انعطاف تقسیم کنید و ویدیو ، صوت ، گزارش ، مقاله های سفید ، وبینارها ، ارائه ها ، تجسم داده ها و انواع دیگر محتوا را در این زمینه توزیع کنید.

تا زمانی که مراقب باشید که نتایج جستجوگرایانه خود را آدمخوار نکنید ، اتمی سازی محتوا می تواند یک استراتژی محتوای مثر باشد که با اطمینان از اینکه مخاطب مناسب نوع مناسب محتوا را پیدا می کند ، به جستجوگرها ، ترافیک و تعامل با آنها دامن می زند.


ابزارهای آنلاین ایجاد کنید

آیا به دنبال یک مثال استراتژی محتوا هستید که بتواند تأثیر بسیار کمی بر عملکرد SEO شما بگذارد؟ ابزارهای آنلاین ایجاد کنید. هنگامی که شما یک ابزار آنلاین و با ارزش رایگان به مخاطبان خود ارائه می دهید ، در بسیاری از موارد آنها با پیوند دادن به شما ، باعث تقویت مشخصات بک لینک (و بنابراین رتبه بندی ارگانیک) شما می شوند.

به عنوان مثال ، مجموعه ابزارهای تولید Maybelline نزدیک به هزار بک لینک ایجاد کرده است. ابزار تجزیه و تحلیل عنوان CoSchedule پیوندهای بیش از 6،600 وب سایت را به خود جلب کرده است.

نحوه تدوین استراتژی محتوا (15 مرحله)

اکنون که از چرایی و دلیل آن مطلع شدید ، بیایید در مورد مراحل خاص و گردش کارهایی که باید هنگام ایجاد یک استراتژی محتوا برای نام تجاری خود انجام دهید صحبت کنیم.
1. اهداف محتوای خود را تعیین کنید

قبل از شروع هرگونه استراتژی بازاریابی محتوای جدید ، تعیین اهداف شفاف کسب و کار و KPI مهم است. از این گذشته ، بدون اهداف نمی توانید یک استراتژی تدوین کنید ، موفقیت برنامه را بسنجید یا ROI را با سهامداران شرکت در میان بگذارید.
روی نتایج تمرکز کنید

اهداف عمل را مجبور می کنند و استراتژی محتوای شما را هدایت می کنند ، بنابراین اهداف خود را بر اساس نتایج مورد نظر خود بنا کنید.

هنگام تعیین اهداف ، کارشناسان موافقت می کنند که با پیروی از یک ساختار دو لایه ، اهداف بیشتری کسب خواهید کرد: اهداف کششی و S.M.A.R.T. اهداف


Stretch Goals vs. S.M.A.R.T. اهداف

    اهداف کششی آرزو هستند. اینها معمولاً مهمترین نقاط عطف سه ماهه یا سالانه هستند که برای فشار دادن تیم شما به نتایج بلند پروازانه تر طراحی می شوند.
    هوشمندانه. اهداف مشخص ، قابل اندازه گیری ، قابل دستیابی ، واقع بینانه و محدود به زمان هستند (داشتن مهلت مشخص). این اهداف فرآیند خود را در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که برای رسیدن به اهداف کششی خود کارهای لازم را انجام می دهید.

این دو نوع هدف از یکدیگر پشتیبانی می کنند و به تعریف استراتژی شما کمک می کنند. به عنوان مثال ، تصور کنید که هدف اصلی شما این است که طی یک سال 100٪ ترافیک جستجوی ارگانیک به محتوای خود را افزایش دهید. در اینجا چند S.M.A.R.T آورده شده است. اهدافی که ممکن است از این ابتکار حمایت کنند:

        هر ماه 25 پست وبلاگ منتشر کنید
        ضبط پادکست هفتگی و اسلایدشیر همراه
        ماهانه با 100 نشریه شخص ثالث درگیر شوید

همانطور که می بینید ، دستیابی به یک هدف کششی بدون وجود یک برنامه ساختاری بازاریابی دیجیتال کار دشواری است. به همین ترتیب ، S.M.A.R.T. اهداف بدون تمرکز بر هدف کششی بزرگتر و گالوانیزه تصادفی خواهند بود.

2. بخش های مخاطب و شخصیت های خریدار خود را مشخص کنید

بعد ، وقت آن است که درباره مخاطبان خود تحقیق کنید و شخصیت ها را ایجاد کنید. این مرحله بسیار حیاتی است زیرا تدوین استراتژی محتوا که مخاطب اشتباه را هدف قرار دهد باعث اتلاف وقت و هزینه می شود.

بخشهای مخاطب

به عنوان مثال ، اگر در صنعت خدمات مالی هستید ، ممکن است یک گروه مخاطبان فارغ التحصیلان دانشگاهی با بیش از 10 هزار دلار بدهی باشند که علاقه مند به بازپرداخت مالی هستند. یا ممکن است زنانی با ارزش خالص 100000 دلار یا بیشتر باشند که نامزد مشاوره سرمایه گذاری هستند. بخش دیگری ممکن است خانواده هایی با ارزش خالص 10 میلیون دلار یا بیشتر باشد که کاندیداهای اصلی راهنمایی برنامه ریزی املاک هستند.

یک بخش مخاطب ممکن است مشخصات شخص خریدار را در آن بازار آشکار نکند ، اما این یک چارچوب مفید است که به شما کمک می کند بازاریابی خود را هدفمندتر کنید. و هرچه بازاریابی شما بیشتر هدفمند باشد ، احتمال موثر بودن (و کارآیی) آن نیز بیشتر است.

  • ۰۰/۰۷/۰۱
  • امیر امیرزاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.