سنجاق

همیشه چیزهای خوب رو به خودت سنجاق کن ...

سنجاق

همیشه چیزهای خوب رو به خودت سنجاق کن ...

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
  • ۰
  • ۰
الگوریتم یک مفهوم بسیار ساده است ، اما امروزه توضیحات بسیار پیچیده ای برای این وجود دارد. این الگوریتم در قلب بسیاری از شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام قرار دارد و همین باعث شده است که بسیاری از آن به عنوان موجودی مرموز با عملکردهای ناشناخته دیدن کنند. 
در حقیقت ، الگوریتم ها اکنون مترادف با چیزی کاملاً فنی یا غیرقابل درک هستند. برخی این انتهای طیف را نوعی قضاوت درباره حقیقت می دانند ، و عده ای دیگر این انتهای طیف را چیزی کاملاً غیر قابل اعتماد می دانند.
 
اما وقتی مردم در مورد "الگوریتم ها" صحبت می کنند - آنها چه الگوریتم هایی را به شرکت های فناوری ارائه می دهند و به طور کلی کدام الگوریتم ها هستند - آیا آنها می دانند منظور آنها واقعاً چیست؟ با توجه به اینکه این کلمه گاه به گاه و همچنین نادرست به کار رفته است ، بعید است. بنابراین ، در این مقاله می خواهیم به یک سوال ساده پاسخ دهیم: الگوریتم چیست؟
 
الگوریتم در واقع یک مجموعه دستورالعمل بسیار خاص است.
 
نحوه پخت کیک ، یافتن جواب دو به علاوه دو یا حتی اداره کشور بر اساس قانون اساسی همگی نمونه هایی از الگوریتم ها هستند. چرا؟ زیرا از نظر دومینگز معنای واقعی الگوریتم "توالی دستورالعمل ها" است. این هست.
 
امروزه معنای الگوریتم چیزی شبیه به این است: "آیا برای کار با کامپیوتر به مجموعه دستورالعمل هایی نیاز دارید؟" این تغییر کرده است برنامه رایانه ای الگوریتمی است که به زبان برنامه نویسی رایانه و دستگاهی نوشته شده است که می تواند آن زبان را درک کرده و دستورات مورد نیاز را اجرا کند.
 
الگوریتم ها نیز قبل از ظهور رایانه ها نوشته شده بودند.
 
در طول تمدن بابل ، انسان ها الگوریتم هایی نوشتند و از آنها برای حل معادلات ریاضی استفاده کردند. همین الگوریتم ها بودند که امکان مدیریت جامعه کشاورزی آن زمان را فراهم کردند. دومینگوئز می گوید: "ما قبل از رایانه الگوریتم داشتیم ، زیرا شما برای اجرای الگوریتم به کامپیوتر نیازی ندارید و مردم می توانند آن را اجرا کنند."
 
رایانه هایی که توانایی اجرای الگوریتم های مختلف را دارند ، اولین بار در اواسط قرن بیستم ، هنگامی که ارتش ایالات متحده با استفاده از فرمول های ریاضی برای بهبود مواردی مانند هدایت موشک ، شروع به کار کرد ، ظاهر شدند. این مفهوم بعداً راه را برای شرکتهای نوپا باز کرد و رایانه ها از فرمولهای مختلفی برای محاسبه مواردی مانند حقوق کارمندان استفاده کردند. از سوی دیگر ، دنیای علم از آن برای ردیابی حرکات اجرام آسمانی استفاده کرده است.
 
امروزه الگوریتم ها را می توان در همه جا یافت
 
اگرچه ما می توانیم الگوریتم ها را معادلات ریاضی بدانیم ، اما طبق گفته دومینگز ، الگوریتم ها "می توانند هر چیزی را دستکاری کنند ، گاهی اوقات بدون اعداد" یکی از معروف ترین و پیچیده ترین الگوریتم های امروزی الگوریتم های حاکم بر اخبار فیس بوک هستند.
 
فیس بوک از این معادله برای تعریف و انتخاب محتوای نمایش داده شده به کاربران استفاده می کند. به عبارت دیگر ، مجموعه ای از دستورالعمل ها تعیین می کنند که چه چیزی راه را برای خوراک خبری کاربر باز می کند.
 
پیچیده ترین الگوریتم ها از یادگیری ماشین استفاده می کنند
 
همانطور که قبلاً آموخته ایم ، الگوریتم ها برای درک عملکرد رایانه باید با جزئیات کامل نوشته شوند.'
 
  • ۹۹/۰۸/۰۳
  • امیر امیرزاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.