سنجاق

همیشه چیزهای خوب رو به خودت سنجاق کن ...

سنجاق

همیشه چیزهای خوب رو به خودت سنجاق کن ...

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
  • ۰
  • ۰

بررسی Huawei Y7p

هواوی ، دومین سازنده بزرگ تلفن های هوشمند در جهان ، موافقت کرده است که در حال حاضر قادر به استفاده از خدمات تلفن همراه گوگل در محصولات جدید خود نیست.

این شرکت از این موضوع انتخاب شده خودداری نکرد ، بلکه برعکس ، سریعتر به سمت خودکفایی حرکت کرد. در نتیجه این خودکفایی ، تلفن های جدید هواوی با سرویس اختصاصی موبایل شرکت ، HMS به بازار عرضه می شوند. در این مقاله به بررسی گوشی هواوی Y7p می پردازیم که اولین محصول این شرکت با سرویس HMS در ایران است.

بررسی Huawei Y7p
طرح

از آنجا که Y7p قبل از تلفن های Y6p و Y5p معرفی شده است ، ما نمی توانیم آن را جایگزینی برای این تلفن ها بدانیم. اما این تلفن عضو جدید خانواده Y7 است و در مقایسه با تلفن های 2019 این شرکت ، از لحاظ مشخصات و طراحی دچار تغییرات مثبتی شده است. Y7p به رنگ های آبی و مشکی در دسترس خواهد بود.

نسخه آبی این گوشی جلوه های رنگی متفاوتی از رنگ آبی رنگ در قسمت پشتی دارد که در زاویه های مختلف روشنایی رنگ را تغییر می دهد. نسخه مشکی Y7p که برای بررسی در اختیار شما قرار گرفته ، در مقایسه با رنگ آبی آن ، ظاهری ساده تر دارد. ساختار قاب پشتی این گوشی در حدود 7-8 میلی متر در لبه هر طرف است که از قسمت داخلی آن فرق می کند و در نسخه سیاه است ، اگر زاویه گوشی را به نور تغییر دهید ، فقط در این قسمت ها بازتاب خواهید دید.

در قسمت سمت چپ بالای پشتی گوشی ، سه دوربین در یک محفظه وجود دارد. دست انداز این مورد خنک نیست اما اگر روی یک سطح صاف قرار دارید و در بالای صفحه کار می کنید ، آنوقت صدای گوشی را مشاهده خواهید کرد. در قسمت پایین دوربین ها فلاش LED وجود دارد و در گوشی حسگر اثر انگشت وجود دارد. در جهت دوربین و فلاش ، کلمات دوربین سه گانه 48 مگاپیکسلی با آرم HUAWEI در قاب گوشی حک شده است.

قسمت پشتی Y7p از پلاستیک ساخته شده است و هیچ خمشی به هیچ جهت مانند جلوی جلوی گوشی ندارد. سبک طراحی به این گوشی ظاهری جعبه ای داده و طرفداران خاص خود را دارد. اما منتقدان این سبک از طراحی ، آن را سخت تر از تلفن هایی با لبه های خمیده از هر طرف می دانند. با این حال ، این یک موضوع سلیقه ای است و به نظر ما این طراحی بر ظاهر جذاب گوشی افزوده است.

قسمت پشتی Y7p از پلاستیک ساخته شده است و هیچ خمشی به هیچ جهت مانند جلوی جلوی گوشی ندارد. سبک طراحی به این گوشی ظاهری جعبه ای داده و طرفداران خاص خود را دارد. اما منتقدان این سبک از طراحی ، آن را سخت تر از تلفن هایی با لبه های خمیده از هر طرف می دانند. با این حال ، این یک موضوع سلیقه ای است و به نظر ما این طراحی بر ظاهر جذاب گوشی افزوده است.

بلندگوی اصلی این گوشی از درگاه میکرو USB ، میکروفون و جک هدفون 3.5 میلی متری در لبه پایین قاب پلاستیکی دستگاه مجهز شده است. در لبه سمت راست ، مثل همیشه ، کلیدهای میزان صدا و قدرت قرار دارند. در لبه بالای میکروفون خاموش کننده سر و صدا و در لبه سمت چپ شکاف سیم کارت و کارت حافظه وجود دارد.

Y7p اندازه گیری 159.8 x 76.1 x 8.1 mm و وزن آن 176 گرم است. این اندازه و وزن با توجه به اینکه صفحه گوشی کوچک نیست ، برای یک تلفن هوشمند ایده آل است. حمل این گوشی حتی برای مدت طولانی و حتی روی دستان حساس ، برای کاربر خسته کننده نخواهد بود. در کل ، تنها نقص طراحی Y7p احتمالاً از درگاه قدیمی MicroUSB برای شارژ استفاده می کند. با این وجود ، جذب لکه ها و اثر انگشت روی قسمت پشتی نیز یک مسئله آزار دهنده است که با استفاده از قاب ژل داخل جعبه می توان از آن جلوگیری کرد.

Y7p دارای صفحه نمایش IPS LCD 6.39 اینچی با رزولوشن 720 x 1560 پیکسل است. این صفحه نمایش دارای نسبت ابعاد 19.5: 9 و تراکم پیکسلی 269 پیکسل در اینچ است. استفاده از نمایشگرهای LCD در تلفن های میان رده نادر نیست ، اما در مقایسه با رقبای کره ای ، این یک ضرر محسوب می شود. همین مورد در مورد کیفیت تصویر صفحه نیز صدق می کند. خوب خواهد بود اگر Y7p از نمایشگر FHD + برخوردار باشد ، اما با توجه به دامنه قیمت ، می توان صحت این دستگاه را نیز توجیه کرد.

همانطور که در بخش طراحی ذکر شد ، این یک نمایشگر پانچ تمام صفحه است. یعنی یک سوراخ در بالای دوربین سلفی وجود دارد. با وجود وضوح محدود ، کیفیت رنگ و روشنایی دستگاه در سطح مطلوبی قرار دارد. در بخش تنظیمات نمایشگر ، جدا از بخش نمایشگر دستی و اتوماتیک ، بخشی برای تنظیم دمای نمایشگر وجود دارد که تنها انتخاب آن بین حالت های گرم ، سرد و پیش فرض است و برخلاف همیشه ، حالت زنده و عادی وجود ندارد.

منبع خبر

 

  • ۹۹/۰۶/۰۴
  • امیر امیرزاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.