سنجاق

همیشه چیزهای خوب رو به خودت سنجاق کن ...

سنجاق

همیشه چیزهای خوب رو به خودت سنجاق کن ...

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
  • ۰
  • ۰

در حال شکل گیری است که یک سال عالی برای رونق گرفتن یک ساعت هوشمند است ، گزینه های بسیار خوبی که اپل با دامنه قیمتی گسترده تر از هر زمان دیگری ارائه می دهد و رقابت سالم سامسونگ نیز وجود دارد.


این همچنین می تواند سالی باشد که سرانجام شاهد ثمره خرید پرفروش 2.1 میلیارد دلاری گوگل برای Fitbit هستیم ، که اولین بار در اواخر سال 2019 اعلام شد و در ژانویه 2021 تکمیل شد. در همین حال ، سازنده ساعت های هیبریدی Withings قدرت به قوت دیگر می رود ، گروه Fossil طیف گسترده ای از مارک های مختلف خود را دارد و سوئیسی ها نیز لوکس ارائه می دهند.


آنچه در زیر می آید ، راهنمای برای خرید یک ساعت هوشمند در سال 2021 است. ما مارک های اصلی را که باید در نظر بگیریم برجسته کرده ایم ، و تفاوت بین ساعت های هوشمند و هیبریدها را توضیح داده ایم ، و اینکه چگونه حتی برخی از ساعت های لوکس سوئیسی هوشمند تر از همیشه هستند. ما همچنین بررسی می کنیم که مدل های جدیدی که انتظار می رود اواخر امسال وارد بازار شوند.


ساعت هوشمند چیست؟

از نظر ما ، یک ساعت به یک ساعت هوشمند تبدیل می شود که صفحه سنتی و عقربه های مکانیکی خود را با صفحه لمسی جایگزین می کند. برخی از هیبریدها کمی از هر دو را انجام می دهند ، و نمایشگرهای ساده تری را در داخل ساعت یک ساعت معمولی قرار می دهند ، اما بعداً به آنها خواهیم پرداخت.


یکی از بهترین ساعت هوشمند که جزئ بهترین ساعت هوشمند هم هست می توان به برند شیائومی و ساعتهای هوشمند شیائومی اشاره کرد که بسیار زیبا هستن. در سایت کوک باش می توانید از اینجا وارد شوید و لیستی از بهترین نوع اسمارت واچ و مچ بند شیائومی را مشاهده کنید که بسیار زیبا و جالب هستند.


وقتی نوبت به سیستم عامل های ساعت هوشمند می رسد ، مانند رایانه ها و تلفن های هوشمند ، چند بازیکن اصلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. ابتدا watchOS وجود دارد که عملیاتی است که منحصراً توسط Apple Watch استفاده می شود.


در مرحله بعدی Wear OS وجود دارد که متعلق به Google است و تا سال 2018 Android Wear نام داشت. این نام برای ترویج این واقعیت که ساعتهای در حال اجرا نرم افزار Google با iPhone و همچنین دستگاه های Android کار می کنند - یک تمایز کلیدی ، مانند همه مدل های Apple Watch - تغییر یافته است. فقط با آیفون کار کنید.


اگرچه گوگل از خود یک ساعت هوشمند تولید نمی کند (این شایعات مداوم هنوز به حقیقت نپیوسته اند) ، Wear OS در ساعت های هوشمند ساخته شده توسط بسیاری از مارک ها ، از Misfit و Montblanc گرفته تا Fossil و Tag Heuer یافت می شود.


Galaxy Watch 3 را خریداری کنید - شروع از 189.99 دلار


ساعت های هوشمند اولیه بیش از یک روز از عمر باتری ضعیف ، طراحی غیر الهام بخش و عملکرد متوسط ​​رنج می بردند. از آن روزهای سازنده ، پیشرفت های چشمگیری در همه این زمینه ها اتفاق افتاده است ، با دو باتری دو یا حتی سه روز دوام می آورند ، طراحی های باریک تر و عملکرد بیشتر با برنامه ها ، اتصال و ویژگی های بهتر. گفته شد ، برای برخی از مدل ها (حتی از جدیدترین اپل واچ) برای استفاده بیشتر از آنها حداقل یک بار شارژ در هر 24 ساعت مورد نیاز است.


در بیشتر موارد ، ساعت های هوشمند می توانند به عنوان یک ردیاب تناسب اندام و یک مربی شخصی ، ردیابی پیاده روی ، دویدن ، دوچرخه سواری و سایر فعالیت ها را انجام دهند ، گاهی اوقات با کمک یک مانیتور تعبیه شده برای ضربان قلب. برخی از آنها در مناطق خاصی تخصص دارند ، به عنوان مثال Tag Heuer Connected که با یک برنامه گلف اختصاصی برای اندازه گیری مسافت و نگه داشتن امتیاز در مسابقات در سراسر جهان ارائه می شود.

برخی مانند Apple Watch Series 4/5/6 و Samsung Galaxy Watch 3 معادل ECG تک سربی (الکتروکاردیوگرام) را انجام می دهند که می تواند فرد را از علائم احتمالی فیبریلاسیون دهلیزی آگاه کند. برخی از آنها همچنین تشخیص سقوط را ارائه می دهند ، درصورتی که اگر ساعت تماشا کند که به شدت سقوط می کنید و از جای خود بلند نمی شوید به طور خودکار تماس گرفته می شود و حتی خدمات اورژانس نیز تماس می گیرند.


ساعت های هوشمند در نوتیفیکیشن ها نیز سرآمد هستند و هنگام دریافت تماس تلفنی ، پیامکی ، ایمیل یا نوع دیگری از پیام ، بر روی مچ دست شما لرزان می شوند. برخی از آنها را می توان با اتصال 4G و برنامه داده خود خریداری کرد ، به آنها امکان می دهد بدون اینکه به تلفن هوشمند متصل شوند ، تماس دریافت کنند و موسیقی را پخش کنند.


بهترین ساعت هوشمند سامسونگ


ساعت هوشمند سامسونگ بیشتر از اپل در بازی ساعت هوشمند بوده است ، زیرا اولین دستگاه های مجهز به Android Wear خود را در سال 2014 تولید کرده است. آخرین مدل Galaxy Watch3 نام دارد و سیستم عامل Tizen خود سامسونگ را اجرا می کند. Watch3 در دو اندازه 41 و 45 میلی متری در دسترس است که آن را برای اکثر مچ ها مناسب می کند و بر خلاف اپل واچ دارای میله های چوبی استاندارد در صنعت است ، بنابراین بندها را می توان تقریباً برای سایر موارد عوض کرد.

نسخه های 4G در دسترس هستند ، به ساعت امکان اتصال داده و امکان برقراری و دریافت تماس تلفنی و پخش موسیقی در صورت عدم اتصال به تلفن هوشمند را می دهند. اگر بخواهیم صحبت کنیم ، ساعت های سامسونگ گلکسی با آیفون و آندروید کار می کنند ، در حالی که ساعت اپل فقط با آیفون کار می کند (و فقط تا به حال کار کرده است).


یکی از ویژگی های خوب Galaxy Watch3 این است که چگونه لبه چرخش می کند تا در محتوا پیمایش کند ، صفحه را صرفه جویی در صفحه می کنید و آن را با اثر انگشت آغشته می کنید. این ساعت همچنین دارای یک مانیتور ضربان قلب است و می تواند نوار قلب را اندازه گیری کرده و فشار خون و سطح اکسیژن را اندازه گیری کند.

سامسونگ در حال حاضر Galaxy Watch Active2 کمی قدیمی را نیز به فروش می رساند که در انواع 40 و 44 میلی متری ارائه می شود ، اما به دلیل عدم وجود حاشیه چرخان ، از طراحی باریک تری برخوردار است که در عوض حساس به لمس است.


گلکسی واچ 3 از 260 دلار قیمت دارد و در رنگ های رزگلد و مشکی موجود است. Active 2 با 250 دلار کمی ارزان تر است و در طلای سیاه ، نقره ای و صورتی عرضه می شود.

اپل


اولین ساعت اپل در سال 2015 وارد بازار شد و به عنوان لوازم جانبی لوکس عرضه شد. اپل حتی سعی کرد نسخه های طلای 20 هزار دلاری خود را بفروشد و یکی از آنها به طور مختصر روی مچ دست بیانسه ظاهر شد. اما به زودی اپل تغییر مسیر داد و ساعت را به یک دستگاه سلامتی و تناسب اندام تبدیل کرد که صاحبان آن نمی خواهند یک روز بدون آن بمانند.


این حرکت کارساز بود ، زیرا در سال 2019 اپل واچ از کل صنعت ساعت سوئیس پیشی گرفت ، و اثبات کرد تقاضای زیادی برای پوشیدنی وجود دارد که سلامتی و تناسب اندام را ردیابی می کند ، اما همچنین دارای یک واگن طراحی اپل است که احساس نمی کند یک وسیله پزشکی است.


با اجرای نرم افزار جدید watchOS 7 اپل ، آخرین مدل های سال 2021 Watch Series 6 و Watch SE ارزان و جدید هستند. Watch Series 3 نیز با قیمت تنها 199 دلار در فروش باقی مانده است. SE ، تازه معرفی شده در سال 2020 ، 279 دلار و ساعت سری 6 با قیمت 399 دلار آغاز می شود. مدل های هرمس با بندهای چرمی لوکس و چهره های منحصر به فرد گران ترین آنها هستند و به 1499 دلار می رسند ، اما گزینه های زیادی نیز در این میان وجود دارد.


همه مدل ها دارای تنظیم کننده ضربان قلب هستند و می توانند فعالیت ، ورزش و خواب را ردیابی کنند. اما فقط سری 6 می تواند نوار قلب را انجام دهد ، اکسیژن رسانی خون را ثبت کند و به دارنده خود از علائم فیبریلاسیون دهلیزی هشدار دهد. همه با اتصال تلفن همراه یا بدون آن در دسترس هستند.

ساعت در دو سایز 40 و 44 میلی متری عرضه می شود و همه مدل ها دارای بندهای قابل تعویض هستند. سه گزینه وجود دارد. از ارزانترین تا گرانترین اینها آلومینیوم ، فولاد ضد زنگ و تیتانیوم است.

Google و Wear OS


قبلاً با نام Android Wear شناخته می شد ، Wear OS سیستم عامل ساعت هوشمند Google است. این مورد توسط طیف وسیعی از تولیدکنندگان ، از جمله شرکتهای فناوری مانند LG و Huawei ، اما همچنین مارک های مد و ساعت مانند Kate Spade ، Hugo Boss ، Guess ، Michael Kors و Fossil ، به علاوه Tag Heuer استفاده می شود.


Wear OS همان ویژگیهای اساسی watchOS و Tizen را ارائه می دهد. چندین صفحه ساعت قابل تنظیم برای انتخاب ، برنامه ها برای بارگیری و نصب ، سیستم اعلان ها و درجه های مختلف تناسب اندام ، خواب و پیگیری ورزشی وجود دارد.


جایی که اپل واچ دارای اپل پی است و پوشیدنی های سامسونگ از سامسونگ پی استفاده می کنند ، ساعت های Wear OS از ... حدس می زنید ، Google Pay استفاده می کنند. همه مدل ها NFC ندارند (شرط مورد نیاز Google Pay) ، اما بیشتر آنها وجود دارد و می توان به جای استفاده از کارت اعتباری شما ، خریدهای داخل فروشگاه را انجام داد.

قیمت ساعتهای Wear OS برای مدلهای یک مارک تجاری از حدود 200 دلار شروع می شود ، اما برای نمونه هایی از ساعت ساز سوئیسی Tag Heuer به بیش از 1200 دلار می رسد.


علی رغم شایعات مداوم درباره "Pixel Watch" ، گوگل هنوز هیچ ساعت هوشمند یا پوشیدنی برای خود تولید نمی کند. اما این به زودی می تواند تغییر کند. همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، گوگل در نوامبر 2019 مبلغ 1.2 میلیارد دلار برای Fitbit پرداخت و در ژانویه 2021 تصرف خود را به پایان رساند ، بنابراین می توان انتظار داشت که بزودی غول جستجو درگیر ساعت هوشمند و فضای پوشیدنی شود.


Fitbit


Fitbit اگرچه بیشتر به دلیل ردیاب های ورزشی شناخته شده است ، همچنین یک ساعت هوشمند به نام Versa می سازد. جدیدترین نسخه Versa 3 از نرم افزار Fitbit OS این شرکت استفاده می کند ، با آیفون ها و اندروید کار می کند ، دارای صفحه نمایش لمسی 1.6 اینچی AMOLED است و عمر باتری آن تا شش روز است. همچنین GPS ، مقاومت در برابر آب و NFC به همراه Wi-Fi و بلوتوث وجود دارد.


به طور خلاصه ، این یک ساعت هوشمند کاملاً کارآمد است که به عنوان یک ردیاب درجه یک برای سلامتی و تناسب اندام از Fitbit نیز عمل می کند. ورسا 3 با طیف وسیعی از رنگ ها در دسترس است و حدود 230 دلار قیمت دارد. همچنین با یک دوره آزمایشی رایگان سه ماهه Fitbit Premium همراه است که هزینه آن 10 دلار در ماه است و می توانید اطلاعات بیشتر را در اینجا بخوانید.


ساعتهای هیبریدی


به طور کلی ، ساعت هیبریدی از ساعت هایی است که دارای چهره ای سنتی با صفحه شماره گیری فیزیکی است ، اما همچنین شامل اتصال بلوتوث ، شتاب سنج ها برای ردیابی ورزش و یک برنامه تلفن همراه همراه است. برخی از ساعت های هیبریدی دارای یک موتور لرزش برای انتقال اعلان ها یا هشدارهای بی صدا به مچ دست شما هستند و اکثر آنها مانند ساعت های معمولی به نظر می رسند.


اگرچه نمی توانید با یک ساعت هوشمند ترکیبی نامه الکترونیکی بنویسید یا Uber را تحسین کنید ، اما می توانید آنها را هفته ها یا حتی ماه ها یک بار بپوشید قبل از اینکه به شارژ یا باتری جدید احتیاج داشته باشند.


فناوری شمارش قدم یک ساعت هیبریدی بندرت دقیق تر یا دقیق تر از آن چیزی است که تلفن هوشمند شما می تواند مدیریت کند. اما همه در تمام طول روز تلفن را در جیب خود ندارند و معمولاً به جای گرفتن تلفن و باز کردن برنامه شمارش گام برای بررسی پیشرفت ، نگاه به مچ دست راحت تر است.


ساعت های هیبریدی در میان خانه های مد محبوب هستند ، به ویژه بسیاری از مارک های متعلق به گروه Fossil و تحت مدیریت آنها. همانند ساعت های هوشمند ، ساعت های هیبریدی توسط Misfit ، Skagen ، Michael Kors ، خود Fossil و بسیاری دیگر ساخته می شوند.


شرکتهای فناوری ، جدا از Withings ، بیشتر از بازار ترکیبی دور شده اند. این شرکت فرانسوی ، که قبل از خرید خود در سال 2018 ، مدت کوتاهی تحت مالکیت نوکیا بود ، طیف گسترده ای از هیبریدهای زیبا را با طراحی های درجه یک ، بند چرمی و قیمت های مناسب به فروش می رساند.

  • ۰۰/۰۵/۳۰
  • امیر امیرزاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.