سنجاق

همیشه چیزهای خوب رو به خودت سنجاق کن ...

سنجاق

همیشه چیزهای خوب رو به خودت سنجاق کن ...

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
  • ۰
  • ۰

در ماه های اخیر ، اپل به دلیل هزینه های App Store مورد انتقاد قرار گرفته است. اگرچه به نظر می رسد که اپل تصمیمی برای تغییر روش خود نگرفته است ، این شرکت برنامه جدیدی را نشان داده است که هزینه اکثر App Store را برای بیشتر توسعه دهندگان به 15٪ کاهش می دهد.

توسعه دهندگان با درآمد کمتر از 1 میلیون دلار در سال 2020 برای برنامه کسب و کار کوچک در سال 2021 واجد شرایط خواهند بود. علاوه بر این ، توسعه دهندگان جدیدی که سال آینده برای اولین بار برنامه های خود را در App Store راه اندازی می کنند نیز در این برنامه گنجانده شده اند. البته شایان ذکر است که اپل هزینه ها را پس از دریافت و نه قبل محاسبه می کند.

برنامه کسب و کار کوچک App Store نام برنامه جدید اپل است ، زیرا نرخ هزینه App Store برای تمام توسعه دهندگانی که درآمد کمتر از 1 میلیون دلار دارند به 15 درصد کاهش می یابد.

نرخ جدید کارمزد از اول ژانویه 2021 اجرا می شود و شامل تمام پرداخت های درون برنامه ای ، برنامه های نقدی و هزینه های اشتراک می شود. تاکنون اپل پس از سال دوم فقط 15٪ برای برنامه های دارای حق اشتراک هزینه دریافت کرده است.

اپل با پیشنهاد ویژه 15 درصدی برای آمازون و در حال حاضر مشاغل کوچک ، امیدوار است که به اندازه کافی برای ادامه رفتار انحصارطلبانه با رقبا و 30 درصد مالیات ، از بدخواهان خود بکاهد. اما مصرف کننده نهایی در نهایت به دلیل مالیات اپل مجبور به پرداخت قیمت حباب خواهد بود.

شرکت های بزرگ و پردرآمد اسپاتیفای و اپیک مدت هاست که مخالف سرسخت هزینه 30 درصدی App Store هستند و اکنون طرح کاهش دستمزد که تاثیری در آن نخواهد داشت ، بیشترین عصبانیت این دو شرکت را برانگیخته است. در بیانیه ای ، اسپاتیفای رفتار اپل را اختیاری و ناپایدار توصیف کرد:

رفتار ضد رقابتی اپل تمام توسعه دهندگان iOS را تهدید می کند و آخرین اقدام نشان می دهد که سیاست های App Store به طور فزاینده ای خودسرانه و بی ثبات هستند. در حالی که ما هزینه های آن را زیاد و تبعیض آمیز می دانیم ، اپل با اتصال سیستم پرداخت خود به فروشگاه برنامه و اعمال محدودیت های اتصال برای مجازات توسعه دهندگانی که آن را انتخاب نمی کنند ، برنامه هایی مانند Spotify را در معرض خطر رقابت با سرویس های مشابه قرار می دهد. .

اگر سازنده تا پایان سال بیش از 1 میلیون دلار درآمد کسب کند ، پس از آن باید 30 درصد هزینه بپردازد. به عبارت دیگر ، اپل تضمین نمی کند که نرخ کارمزد در طول سال 15 درصد باقی بماند. البته ، اگر درآمد توسعه دهنده در سال آینده به زیر 1 میلیون دلار برسد ، ممکن است سال بعد بخشی از برنامه کسب و کار کوچک باشد.

اطمینان از وجود یک بازار رقابتی برای همه. ما امیدواریم که نهادهای نظارتی ادعای اپل را نادیده بگیرند و بلافاصله برای محافظت از انتخاب مصرف کننده ، اطمینان از رقابت عادلانه و ایجاد شرایط بازی ، اقدام سریع کنند.

بسیار سرگرم کننده بود اگر عملکرد محاسبه شده اپل توسعه دهندگان را به چند دسته تقسیم نمی کرد و انحصار خود را در فروشگاه ها و سیستم های پرداخت حفظ نمی کرد. آنها با قول برخورد یکسان با همه توسعه دهندگان دوباره شکستند.

منبع
 

  • ۹۹/۰۸/۲۹
  • امیر امیرزاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.