سنجاق

همیشه چیزهای خوب رو به خودت سنجاق کن ...

سنجاق

همیشه چیزهای خوب رو به خودت سنجاق کن ...

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
  • ۰
  • ۰

آسیب پذیری شهرها در برابر طبیعت و عوامل انسانی بزرگترین چالشی است که مردم تاکنون در برنامه ریزی شهری با آن روبرو بوده اند. با توجه به افزایش جمعیت مناطق شهری ، نیاز به انطباق شهرها با رویدادهای غیر منتظره مانند تحولات اجتماعی ، زیست محیطی ، فناوری و اقتصادی بیش از هر زمان دیگری است.

سازگاری شهرها با رویدادهای غیر منتظره به معنای پیش بینی و برنامه ریزی آینده است. این روش به منظور به حداقل رساندن اثرات آسیب رسان در آینده و جلوگیری از آسیب های احتمالی ، به روش ها و مراحل قبلی نیاز دارد.

با برنامه ریزی های دقیق و مناسب ، اثرات مخرب حوادث پیش بینی نشده محدود شده و در این موارد ، مناطق شهری در معرض هیچ گونه آسیب و نقصی قرار نخواهند گرفت. تمام نقاط شهر ، از ساختمان تا خیابان ، می توانند در برابر تغییرات ناگهانی مقاومت کنند. این انعطاف پذیری راه آینده ای مسالمت آمیز و مرفه برای بشریت را فراهم می آورد.

برای اینکه شهرها بتوانند هرگونه تغییر را مدیریت کنند ، به کارآمدترین و پایدارترین راهبردهای معماری نیاز دارند. امروزه بسیاری از کشورهای توسعه یافته برای اطمینان از پیشرفت شهرهای خود ، از سیاست های پویا و کوتاه مدت پیروی کرده اند. اما این سیاست ها اغلب نمی توانند شهرها را با وقایع غیر منتظره سازگار کنند. در واقع پیش بینی و برنامه ریزی برای آینده به خلاقیت و استفاده زیادی از علوم مختلف نیاز دارد.

در سال 2018 ، مجمع جهانی اقتصاد لیستی از سازگارترین و پایدارترین شهرهای جهان منتشر کرد. در بین 10 شهر برتر این لیست بیشتر ایالات متحده آمریکا مانند نیویورک ، سیلیکون ولی و سانفرانسیسکو قرار دارند که در صدر این فهرست قرار دارند. برخی از شهرهای تاریخی اروپا ، مانند لندن در مکان چهارم ، پاریس در هفتم و آمستردام در هشتم ، در این فهرست قرار دارند.

از طریق شاخص های حرکت شهری می توان عناصر اصلی را که بر سازگاری و ثبات در شهر تأثیر می گذارد ، اندازه گیری کرد. این مؤلفه ها شامل زیرساخت ها ، ارتباطات ، کیفیت زندگی ، آموزش ، فناوری و زندگی است.

کارولین پاس ، برنامه ریز شهری و بنیانگذار شبکه طراحی معماری UNSTudio در آمستردام ، معتقد است انعطاف پذیری شهر و انطباق با وقایع غیر منتظره به معنای ساختن شهرهای انعطاف پذیر و انعطاف پذیر است.

اگرچه هنوز معیار نهایی و عمومی برای پایداری شهری وجود ندارد ، اما کارشناسان شرکت معماری مجارستان Paulinyi & Partners اخیراً توانسته اند مهمترین راهکارهای سازگاری شهرها با تغییرات ناگهانی را شناسایی کنند. مقالات زیر به این راه حل ها اشاره دارد.

1. شهرهای قابل برنامه ریزی اقتصادی

اصول برنامه ریزی شهری و تجاری به جنبه های مختلفی بستگی دارد که به عملکرد بهینه شهرها و استفاده صحیح از مناطق کمک می کند. این ویژگی ها تا حد زیادی به پارامترهایی مانند مساحت ، تراکم ، سهولت دسترسی ، سهولت استفاده و مراحل بستگی دارد که شهرها را با حوادث غیر منتظره سازگار می کند.

۲. مناطق شهری چند منظوره

چنین شهرهایی شغل های بسیاری دارند و قادر به خدمت به همه مردم هستند. برنامه ریزی متنوع مناطق شهری منحصر به فرد باعث افزایش رفاه جمعیت خواهد شد.
در یک پروژه اخیر ، 28 هکتار از اراضی ساحل سان فرانسیسکو با محله های متنوع به مناطق شهری تبدیل شده است.

3. راه حل های نوآورانه برای بهبود سیستم حمل و نقل شهری

زیرساخت های موثر و یک شبکه حمل و نقل عمومی مناسب عناصر اصلی شهرهای منعطف هستند. ایجاد اتصالات جدید و بهبود شبکه های حمل و نقل موجود در شهر به تحول و توسعه آنها کمک خواهد کرد.

UNStudio از فناوری های نوین و نوآورانه با حمل و نقل عمومی موجود برای طراحی کابل خودرو استفاده می کند. این خودرو در تسریع و تسهیل حمل و نقل عمومی بسیار مؤثر خواهد بود. این کابل ماشین در سال 2025 در آمستردام رونمایی می شود.

4- ایجاد یک محیط پایدار برای نسل های آینده

از مواد مناسب استفاده کنید
حفظ تنوع در سیستم ها و شبکه های شهری
• مصرف برق هوشمند
• نظارت بر ایمنی
• حفاظت از محیط زیست و کاهش ردپای کربن
با رویدادهای غیر منتظره و ناگهانی سازگار شوید

در واقع ، نیازهای سریع در حال تغییر مردم باید مبنایی برای برنامه ریزی شهری باشد تا بتواند محیطی انعطاف پذیر و سازگار برای زندگی آنها فراهم آورد.

امروزه بسیاری از معماران شروع به استفاده مجدد از ساختمانهای قبلی کرده اند. در این روش ، ساختمانهای نسبتاً قدیمی با استفاده از اصلاحات با هدف دیگری استفاده می شوند. این یکی از موثرترین راهها برای حفظ ثبات شهری و همچنین صرفه جویی در مصرف انرژی است.

 

http://lolehservice.emyspot.com/blog/--9/4-1.html

  • ۹۹/۰۵/۰۴
  • امیر امیرزاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.